De houdbaarheidsdatum van je concurrentievoordeel verloopt vandaag de dag supersnel.
Alle nieuwe technologieën en globalisering (om er maar even twee te noemen) zorgen voor hyperconcurrende markten.
Dus gaan bedrijven als een dolle aan de slag met innovaties.
Voor de meeste organisaties zonder succes.
Waarom?
Niet omdat ze geen beschikking hebben over nieuwe technologieën of financiële middelen.
Nee, ook niet omdat er geen nieuwe producten en diensten uit deze innovatieprogramma’s voortkomen.
Waar ligt het dan aan?
Wetenschappelijke studies tonen al langer aan dat het succes van innovaties voor zeker driekwart afhankelijk is van de mate waarin er binnen die organisaties ook gewerkt wordt aan vernieuwing van de management aspecten van innovatie.
Zomaar 3 vragen:
- Hoe geef je leiding aan een organisatie waar serieus werk gemaakt wordt van innovatie?
- Hoe organiseer je innovatie naast de bestaande business?
- Hoe richt ik mijn organisatie in als ik innovatie makkelijker en sneller wil maken?
Luister hier naar een interessant interview met hoogleraar strategisch management en ondernemingsbeleid aan de Rotterdam School of Management, dhr. Volberda.
Het is niet te geloven dat er nog maar zo weinig bedrijven hierin investeren. Zeker als je je indenkt wat een impact management innovatie heeft op het rendement van bedrijven en wat het doet met de betrokkenheid van medewerkers bij de ambities van bedrijven die daar wel werk van maken.
En daar ligt voor jou dan ook een grote opportunity.
Een kans die we graag verder uitdiepen en op de kaart zetten tijdens het EngagingPeople@Work’17 (www.engagingpeople.nl) op donderdagmiddag 9 november a.s. in de EndemolShine Studio’s in Amsterdam.
Aan het woord komen vernieuwende denkers en doeners als Arjen van Berkum (Conclusion), Patrick van der Pijl (Business Models Inc), Joost Blatter (Bright Alley) en Tibor Olgers (Tibor.nl).
Doe jij ook mee? Kijk voor kaarten op www.engagingpeople.nl